onsdag den 26. februar 2014

Racerbilen er til salg

Efter jeg sidste år ikke fik kørt mange løb, og lysten til baneløb er aftaget med årene for mig, har jeg valgt at sætte min MG Midget Mk 1½ 1963 til salg.
Bilen har en lang og kendt motorsports historie som går over 30 år tilbage.

Jeg har kørt i bilen siden 2005, og før det har den kørt i Sverige.

Jeg mener at mine resultater i bilen taler for sig selv…Behøver vel ikke at nævne at den altid har været en af DK´s hurtigste og mest stabile FIA Midget…. Men:


I 2006-07-08-09-10-11-12 har den kør mere eller mindre alle afdelinger i DM …. Og div byløb,..,..
ca 82 afdelinger, heraf er de 75 fuldført.

Bilen har mange gange vundet divisionen den har deltaget i.

Generel DM placering i 65 klassen har altid været i top 10. Og med 2 3. pladser som bedste resultater

Herudover har vi deltaget 3 år i træk ved Oldtimer Grand Prix på Nürburgring. Alle heats pånær et er gennemført, og bilen har opnået klassesejr, en 2 plads og 2 3. placeringer.
Bilen har en gyldig international HTP, og er potentiel deltager i mange FIA løb, og selvfølgelig mange af de andre klasser der kører i Europa.

Motor er 1098 ccm lavet efter homologeringsattesten.
Rullefeltsmåling ca 95 hk.
Vægt ca 600 kg.

Der er monteret spær, SCCR gearkasse, fuldt bur, FIA sæde , brandslukker, forstærkede trækaksler, aeroquip stålbremseslanger, Facet redtop fuelpumpe + meget mere. Alt er godkendt til den kommende sæson.

Bilen er malet i Tartan Red i 2012.

Detaljer oplyses ved seriøs interesse.

Jeg har valgt at reducere den pris jeg virkelig mener at bilen er værd til noget jeg mener den skal koste.
Prisen som den står efter det sidste gennemførte løb i 2013 :  90.000.-

Prisen hvis jeg skal ta motor + gearkasse ud og gå det hele efter og udskifte det der er nødvendigt: 100.000.-

Teknisk support kan tilbydes i de første løb.
Henvendelse 27241837 eller MidgetRacing@gmail.com

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

For faxxxx da Palle, hva er nu det ?

Hold hesten,træk vejret helt ned i maven, lysten kunne jo snildt vende tilbage, måske på et lidt lavere niveau.

Men hvis beslutningen ER taget ønsker jeg dig held med salget.

H.P Thygesen

TMR sagde ...

Hej HP...
ja måske lysten vender tilbage en dag, men så må jeg tage det op igen. det er jo ikke en umulighed ;)
Jeg føler bare det er tid til at bruge min kostbare tid til noget andet. Og sælger jeg bilen er mulighederne mange :)
Men ellers kører jeg et par løb i år :)